Zuidereiland, part 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tom Eva - WaarBenJij.nu Zuidereiland, part 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Tom Eva - WaarBenJij.nu

Zuidereiland, part 2

Door: Tom en Eva

Blijf op de hoogte en volg Tom

02 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Na ons laatste verhaaltje hebben we nog een paar mooie dagen op het Zuidereilamd gehad.

Vanuit Wanaka zijn we doorgereden naar Fox. Op de weg hierheen zijn we gestopt bij de Franz Josef Glacier. We hebben de auto geparkeerd en zijn in de richting van de enorme gletsjer gelopen..stukje wandelen, maar zeker de moeite waard. Hierna doorgereden naar het Holidaypark waar we zouden gaan slapen. Otanze overburen op het park hadden ons enthousiast gemaakt met een helicoptervlucht naar de gletsjers en een snowlanding..! Lang hoefde wij uiteraard niet te denken.... daat gaan wij ook doen!!! Hopen op goed weer morgen.... maar helaas, dat was ons niet gegund. In Fox adviseerde ze ons door te rijden naar de volgende plaats, want daar was de helicopter wel al een paar keer uitgevlogen. Vol goede moed daarheen gereden.. we kwamen aan, vroegen de prijs en konden eigenlijk meteen instappen!
Geweldige ervaring.. we vlogen 15 min. mochten 10 min. uit de helicopter boven op de gletsjer en vlogen weer 15 min. terug!!
De foto's volgen snel..!!

Na dit gave avontuur zijn we weer doorgereden naar het Noorden. Vlakbij Greymouth hebben we slaapplek gezocht.

De volgende dag een lange rit voor de boeg naar Nelson. Toen we in Nelson aankwamen hebben we contact gezocht met het zusje van een vriend van Tom. Zij is voor een jaar in nieuw Zeeland en op hetzelfde moment in Nelson met haar vriend. Gezellig wat drankjes gedaan en gegeten.. volgende dag samen de boot op terug naar Wellington.
Heerlijk weer even een weekje in een normaal bed..

Tom gaat deze week zoveel mogelijk vlieguren maken & samen vliegen we met goed weer nog een keer naar Nelson.

Volgende week begint de autotocht naar Auckland.. en vliegen we vanaf daar naar Vanuatu voor een week!

Iedereen de groetjes in Nederland!

Liefs vanuit een zonnig Wellington..

• 01 Maart 2012 - 23:05

Lis:

Het is gelukt hoor Eef! De helicoptervlucht naar de gletsjers en een snowlanding zag er cool uit op de foto! Meer fotoooo'ssss!!:D

• 02 Maart 2012 - 08:34

Jaap:

Wat denk je van een leuke trip naar de maan. Dat hebben jullie nog niet gedaan volgens mij.
    Ben benieuwd naar de foto's

Nog veel plezier.

• 03 Maart 2012 - 00:07

Danny:

I like! all of it ;-)

• 06 Maart 2012 - 07:15

Silvana:

Wat ontzettend gaaf allemaal zeg! Zeker die helicopter tocht: zo stoer! Heel fijn om te zien dat jullie zo genieten. Nog heel erg bedankt voor de lieve kaart voor Craig! Heel leuk. We hebben een leuke verjaardag gehad en hij is heel erg verwend!

Liefs Silvana

• 13 April 2012 - 14:32

Inki:

Hi Tom en Eva natuurlijk,
    Zag gisteren in de Haagsche Courant ineens een foto opduiken met een leuk artikel over jullie WP-wedstrijd en ook over je plannen vwb ABC-diploma. Dat hoorde ik ook al van Steef. Gaaf! Ziet er erg aanlokkelijk uit met al dat sporten, jumpen en supermooie strandjes. Heb je je groeidiamant ook bij je voor Eva. Onwijs veel plezier daar en misschien ooit see you. Greetz Ingridski